Most połączy Makau z kontynentem
Kojarzycie Makau, chińską prowincję cieszącą się całkiem względną autonomią? Makau, podobnie jak maleńska wyspa Malta leżąca na południu Europy to kwitnące centrum igamingu. Makau to również raj podatkowy i centrum finansowe. Wszystko to sprawia, że zagraniczni inwestorzy bardzo chętnie przybywają na tę wyspę i inwestują swoje środki w operacje finansowe. Specjalny status Makau pozwala mu na szybki rozwój ekonomiczny i gospodarczy. Ponadto, rozwoj technologiczny Chin jest znaczący. Rząd Chin postanowił połączyć Makau i Hongkong z Zhuhai na kontynencie. Most ma mieć 55 kilometrów!
Czy zmieni to coś dla Makau?
Oczywiście, że tak. Do tej pory wszyscy turyści przybywali do Makau albo za pośrednictwem samolotu (jest tam małe lotnisko) lub z Honkongu wsiadając na prom przez deltę rzeki. Ten most jest jednym z najbardziej odważnych przedsięwzięć na jakie zdecydowało się państwo w ciągu 50 lat. Jest to również bardzo kosztowna inwestycja. Koszt budowy mostu ma przekroczyć 20 bilionów dolarów! Rozpoczęcie prac zaplanowano na kilka najbliższych miesięcy. Inwestycja ta jest odzwierciedleniem chińskiego programu reform i próbą zwiększenia wzrostu gospodarczego.
Most pozwoli na szybszy i łatwiejszy transport pomiędzy kontynentem, a Makau i Hongkongiem. Umożliwi to stworzenie całodobowego trasportu autobusowego do wybranych miejsc w Makau. Może to negatywnie wpłynąć na transport wodny i ograniczyć przychody firm, które do tej pory jako jedyne oferowały transport przez Deltę Pearl River. Była to opcja zresztą dość droga. Autobusy, które wiozły pasażerów do Ocean Park (oceanarium), były wypełnione do granic możliwości. Ze względu na koszt paliwa, operatorzy również ograniczali ilość przejazdów do minimum. Most całkowicie zmieni komunikację pomiędzy kontynentem a wyspą na lepsze!
Całkowity czas podróży przy użyciu mostu ma zająć 2 godziny wliczajac czas jaki potrzeba na przekroczenie przejścia granicznego. Firmy, które zapewniają transport wodny (promy) będą musiały obniżyć ceny biletów, by utrzymać się na rynku. Most na pewno znacznie ułatwi dostęp do Makau, a co za tym idzie z pewnością przyniesie korzyści gospodarcze i ekonomiczne. Dotarcie do Makau i jego kasyn nie będzie już wyzwaniem. Zachęci to na pewno wielu turystów do odwiedzenia wyspy i pozostawienia tam swoich środków.
Gry hazardowe w Makau są dozwolone od połowy wieku XIX, kiedy to ówczesny, portugalski rząd zalegalizował hazard w swojej zamorskiej kolonii. Od tego czasu Makau znane jest jako stolica hazardu lub Monte Carlo Wchodu. Makau czerpie z hazardu aż 50% swojego rocznego dochodu. Odwiedzający tamtejsze kasyna to głównie Chińczycy pochodzący z kontynentu (tam hazard jest nielegalny), oraz Honkongu. Gry europejskie wprowadzono w Makau dopiero w XX wieku. Uprzednio można było tam zagrać tylko w gry chińskie. Ogólnie rzecz ujmując, gry w Makau można podzielić na cztery kategorie: gry kasyno, wyścigi psów, zakłady sportowe i loteria.
Makau w przeszłości było miastem o wysokim współczynniku przestępczości. Odką wyspa przeszła w ręce Chin sytuacja znacznie się poprawiła. Makau posiada również dość specyficzne restrykcje jeśli chodzi o hazard. Stawianie zakładów jest zabronione osobom poniżej 21 roku życia. Podatek jaki płacą operatorzy kasyn i bukmacherzy sportowi wynosi 35% plus 3% na cele społeczne. Makau obok Malty, Cypru, Curacao i Las Vegas to jedne z najbardziej bogatych miast, w których dochód dochodzi w większości z hazardu.