Snoop Dogg inwestuje w Klarna

Z pewnością znacie Klarnę, pośrednika płatności internetowych, który pozwala Ci na ‘pożyczkę’ i zakupy, nawet kiedy nie masz na nie pieniędzy. Dzięki temu rozwiązaniu i kilku innym, Klarna stała się jednym z najbardziej popularnych metod płatności na świecie, a jej CEO – Polak, Sebastian Siemiątkowski znalazł się na liście najbogatszych ludzi na świecie Forbes. Co jednak amerykański raper ma wspólnego z pośrednikiem płatności, Klarna?

Otóż, Klarna postanowiła wykorzystać potencjał jaki drzemie w muzyce. Snoop Dogg stał się żywą ikoną pop kultury, a jego utworów słuchają miliony ludzi. Raper stał się twarzą nowej kampanii reklamowej zwanej ‘Get Smooth’ i oficjalnie zmienia swój pseudonim artystyczny na Smooth Dogga. O co chodzi? Smooth oznacza coś przebiegającego bez zakłóceń i w tym wypadku odnosi się do oczywiście do transakcji, które realizuje Klarna. Snoop Dog nie tylko stał się nową twarzą Klarna, ale i udziałowcem w firmie.

Filmy z udziałem Snoop Dogga w kampanii reklamowej można już oglądać na Youtube. Poniżej przedstawiamy jeden z nich. Jak Wam się podoba?

Spot reklamowy niektórym może się wydawać zabawny, innym genialny… a naszym zdaniem udowadnia jak bardzo doświadczony jeśli chodzi o marketing. Sam zresztą przyznaje w wywiadzie dla Forbes, że nie są to jego pierwsze kroki w biznesie.

Od lat robię interesy z europejskimi markami mody i firmami telekomunikacyjnymi. Reklamowałem je, udzielałem porad, a teraz szukam inwestycji. Po prostu planuje rozszerzyć swoje portfolio.

Klarna rozpoczęła swoją kampanię reklamową jako dostawca usług płatniczych,które przebiegają bez żadnych zakłóceń znacznie wcześniej, bo już 2 lata temu.

Wówczas zastanawialiśmy się, kto jest najbardziej ‘smooth’ spośród wszystkich osób na ziemi. Tak właśnie raper, Snoop Dogg pojawił się w naszych głowach. Kiedy skontaktowaliśmy się z gwiazdą muzyki, Snoop Doog był bardzo zadowolony z możliwości nauczenia się czegoś nowego o technicznej stronie transkacji finansowych. Od razu kliknęło i tak rozpoczęła się nasza współpraca – wspomina Siemiatkowski.

Snoop Dog wcześniej był inwestorem na bardzo wcześnym etapie firm takich jak Eaze (legalnego dostawcy marihuany w Kalifornii, Reddit, platformy dyskusyjnej i aplikacji handlowej bez prowizji – Robinhood.

Nauczyłem się bardzo wiele na temat robienia interesów w ciągu ostatnich lat. Za każdym razem szukam informacji i uczę się jak najwięcej o tym jak to wszystko działa. Jest również bardzo wane dla mnie, bym lubił założycieli firmy i miał do nich zaufanie. Muszę mieć poczucie, że wiedzą oni, co robią jeśli chodzi o biznes. Oprócz bycia udziałowcem, moim zadaniem jest również kampania marketingowa. Zastanawiam się jak mogę wesprzeć także inne marki należące do Klarny.

Siemiątkowski w taki sposób podsumuje współpracę z raperem:

Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad Klarną, nigdy bym nawet nie pomyślał, że coś takiego bedzie kiedyś możliwe. Pasja i wysyiłek, jaki wkłada Snoop Dogg w swoją pracę wyróżnia go i sprawia, że zawsze osiąga sukces. Współpraca z artystą otwiera przed nami nową drogę i drzwi do bycia jeszcze bardziej kreatywnym, również do ludzi, którzy nie boją się myśleć w nowy, innowacyjny, nieszablonowy sposób.

Musimy przyznać, że początki współpracy ze Snoop Dogiem wyglądaja bardzo interesująco, a same filmy reklamowe nie tylko są doskonałym przykładem kampanii promocyjnej, co rebrandingu i nadawania nowego obrazu marce.